“Dzīves
jēga ir būt daļai no visa, kas pastāv. Tas, ka tu esi dzīvs, tevi saista ar
visu pārējo dzīvo,”
stāsta viens no redzamākajiem Austrālijas
pamatiedzīvotāju kultūras pārstāvjiem Bobs Randals.
Nometnes
koncepcija ir veidot dalībniekos
izpratni par vidi, kā sistēmu kopumu, kas mijiedarbojas un ietekmē viena otru.
Baltijas jūras piekraste, sevišķi Jūrkalne, ir vieta, kur
mijiedarbības procesi starp atmosfēru, litosfēru, hidrosfēru kā arī
biosfēru un antroposfēru,veidojot jūras krasta līniju, notiek joprojām un ir
acīmredzami, kā nometnes norises vieta izvēlēta tieši Jūrkalne.
Nometnes organizators ir Ulbrokas Mūzikas un mākslas skola un
dalībnieki - tās audzēkņi, svarīgi veidot izpratni par to, ka fizikālie
procesi, kas nosaka cilvēka radošo darbību, ir balstīti uz tiem pašiem
procesiem, kas notiek dabā un, ikviena cilvēka darbība mijiedarbojas ar dabas
procesiem.
Nometnes pirmā diena paredzēta kā ierašanās, iekārtošanās, tuvākās apkārtnes
iepazīšana, gan izmantojot topogrāfiskas kartes, gan pastaigas dabā, kā arī
iepazīšanās ar nometnes koncepciju, kārtības noteikumiem, vienam ar otru, sadalīšanos
darba grupās – puduros.
Otrās
dienas tēma ir biosfēra. Uzdevums
iepazīt Jūrkalnes biosfēras daudzveidību, uzzināt un izprast, kāpēc tās
saglabāšana ir svarīga. Doties dabā, pētīt, atpazīt pēc augu un dzīvnieku
enciklopēdijām augus un dzīvniekus Jūrkalnes piejūras pļavās. Veidot detalizētus
precīzus augu zīmējumus. Veikt
pierakstus savās skiču burtnīcās.
Fizikas eksperimentu laboratorijā uzzināt un
pašiem veikt eksperimentus: kāpēc mēs redzam pasauli tādu, kā mēs to redzam. Kāpēc
redzam krāsainus augus, kukaiņus utt. Kas ir gaismas viļņi.
Iepazīt
Austrālijas aborigēnu mākslu, gleznošanas tehniku, simbolus. Jukurrpu
gleznošana atspoguļojot šai dienā piedzīvoto, uzzināto. Gleznošana notiek uz
caurspīdīgam plastikāta loksnēm, un šie gleznojumi pēc tam tiek projecēti uz
ekrāna.
Trešās
dienas tēma ir litosfēra. Uzdevums uzzināt kādi zemes ieži sastopami Jūrkalnes
piekrastes zonā, kādas ir to īpašības. Doties pārgājienā gar jūras krastu,
pētot atskalotos iežus, salasot un atpazīstot dažādu iežu paraugus. Veikt
pierakstus un zīmējumus savās skiču burtnīcās.
Fizikas
eksperimentu laboratorijā uzzināt un pašiem veikt eksperimentus par vielu
optiskajām īpašībām, gaismas atstarošanu, polarizāciju, luminiscensi. Izprast
kāpēc no dažādiem iežiem un vielām var iegūt dažādas krāsas.
Jukurrpu gleznošana atspoguļojot šai dienā piedzīvoto, uzzināto. Gleznošana
notiek uz caurspīdīgām plastikāta loksnēm, un šie gleznojumi pēc tam tiek
projecēti uz ekrāna, tiek liktas vairākas loksnes, viena virs otras un praktiski
tiek novērota krāsu sajaukšanās.
Ceturtās
dienas tēma ir hidrosfēra. Uzdevums uzzināt un izprast, kāpēc notiek jūras
krasta erozija, kāda ir augu valsts un zemes iežu loma šai prosesā. Veikt
pierakstus un zīmējumus savās skiču burtnīcās.
Ar fizikas eksperimentu palīdzību uzzināt kā jūrā veidojas viļņi, kas ir
stāvviļņi un kas jūras viļņiem kopīgs ar skaņas viļņiem. Veidojam didžeridū,
mācāmies to spēlēt, izprotot, kā skaņas viļņi darbojas dažādos mūzikas
instrumentos. Jukurrpu gleznošana atspoguļojot šai dienā piedzīvoto, uzzināto,
projekcijās veidojot vairāku gleznojumu kombinācijas.
Piektās
dienas tēma – antroposfēra. Uzdevums uzzināt un izprast, vai un kā tieši mēs
varam un kad mums vajadzētu iejaukties dabā notiekošajos procesos. Uzzināt par
jūras krasta līnijas saglabāšanas lielākajiem apdraudējumiem un katra indivīda
iespējām piedalīties bioloģiskas daudzveidības ekosistēmu saglabāšanā un
aizsardzībā. Veikt pierakstus un zīmējumus savās skiču burtnīcās.
Turpinām dekorēt un mācīties spēlēt didžeridū. Stilizēt augu motīvus, veidot
krekliņu apdrukas sietspiedes tehnikā.
Lekcija
par astronomiju (ja skaidrs laiks, tad ārā ar skatīšanos debesīs), kas redzams debesīs – astronomiskās
parādības, kā arī ieskats par pasauli, kurā dzīvojam – Visumu un mūsu atrašanās
vietu tajā. Jukurrpu gleznošana, tāpat kā aborigēni gleznojam savu sapņu karti,
atspoguļojot dienā piedzīvoto, uzzināto, skatīties projekcijas, veidojot
vairāku gleznojumu kombinācijas.
Sestā diena paredzēta kā gatavošanās nometnes noslēguma pasākumam. Didžeridū
u.c. instrumentu kopspēle. Gleznojumu prezentācijas. Šajā dienā ierodas
nometnes dalībnieku vecāki, viesi, kas noskatās sagatavoto pasākumu.
Nometņu vadītājs ir atbildīgs par nometnes aprakstā sniegto informāciju.
VISC neatbild par atzinumu saturu, tikai informē, ka konkrētajai nometnei ir saņemts atzinums no iestādes.
VBTAI, PVD un Pašvaldības ir tikai jāinformē par nometņu saskaņošanu - attiecīgi zaļa statusa ikona norāda, ka šīm iestādēm ir aizsūtīta informācija par atbilstošo nometni.