Mana, tava – mūsu Daugava

Atpakaļ

Nometnes pamatdati

Nometnes tips
Cits
Nometne sākas
2014-08-11
Nometne beidzas
2014-08-17
Darba laiks
dienas nometne
Dalībnieku izmitināšana
nometne ārpus telpām
Dalībnieku komplektēšana
atvērta nometne
Dalībnieku vecums (no - līdz)
10 - 15
Maksimālais dalībnieku skaits
25
Medicīniskais personāls
Bērni ar īpašām vajadzībām
Komentāri bērniem ar īpašām vajadzībām
t.sk.
Novads / pilsēta
Lielvārdes nov.
Atrašanās vieta
Gaismas iela 17, Lielvārde, Lielvārdes novads, LV-5070
Nometnes izmaksas vienam dalībniekam
projekta finansējums
Brīvo vietu skaits
0  

Nometnes vadītājs

Vārds Uzvārds
KRUVESIS AIGARS
Sertifikāta nr.
052-00001

Nometnes organizators

Nosaukums
Edgara Kauliņa Lielvārdes vidusskola
Reģistrācijas numurs / personas kods
90000024489
Juridiskā adrese
Gaismas iela 17, Lielvārde, Lielvārdes novads, LV-5070
Adrese
E-pasts
Tālrunis
29293609

Nometnes saskaņojumi

Pašvaldības, Ogres novada pašvaldība
Brīvības ielā 33, Ogre, LV - 5001, 65071160
PVD, PVD
Peldu iela 30, Rīga, LV-1050, 67095230

Nometnes apraksts

Latvijas vides aizsardzības fonda projekta

Projektu vadlīnija „Atbildīgs dzīvesveids” 

 aktivitāte – NOMETŅU ORGANIZĒŠANA BĒRNIEM UN JAUNIEŠIEM

Projekta apraksts -
Mērķis -Veicināt un attīstīt Lielvārdes novada bērniem un jauniešiem izpratni par vidi un dabu, attīstīt viņos patstāvīgā darba iemaņas, prasmes vides izvērtēšanai  un  izpētīt Daugavā ieplūstošo upju tīrības pakāpi Lielvārdes novadā.
Projekta ietvaros risināmās problēmas, uzdevumi:

Problēmas: Lielvārdes novada Daugavā ieplūstošo upju tīrības pakāpe.

Projekta sākumā tiek izvirzītas hipotēzes:

1. Palielinoties piesārņojumam, ūdeņi kļūst netīrāki un tātad arī nepiemēroti daudzu ūdens organismu dzīvei.

2. Piesārņotos ūdeņos sastopami tikai dažu sugu organismi, kaut arī to skaits var būt liels.

3. Arī bērni un jaunieši var palīdzēt vides problēmu risināšanā nosakot upju tīrību, veicinot Daugavas vides sakoptību.

Uzdevumi:

 1. Nodrošināt mērķtiecīgu audzināšanas vidi bērnu radošuma un pozitīvās komunikācijas prasmju attīstībai sociālajā, emocionālajā un izziņas darbībā, izmantojot vides izpētes un aizsardzības iemaņas un prasmes izpētot upes.

2. Attīstīt bērnu iemaņas darboties - individuāli, pāros un grupā, būt iecietīgiem, atbildīgiem un draudzīgiem, nodrošināt emocionālo un psiholoģisko atbalstu, izmantojot vides izzināšanas iemaņas un prasmes, veicot upju tīrības pakāpes noteikšanu ar bioloģisko metodi.

3. Izveidot labvēlīgu gaisotni un veicināt veselīga dzīves veida ievērošanu bērna pašattīstībai un pašrealizācijai, izmantojot vides izpētes un aizsardzības iemaņas un prasmes.

4. Attīstīt bērnu un jauniešu sadarbības prasmes ar pieaugušajiem, izmantojot vides izziņas un tūrisma iemaņas un prasmes vides izpētē un veicot veselīga dzīves veida ievērošanu.

Nometnes dalībnieki iegūs zināšanas, prasmes un iemaņas, lai veiktu upēs tīrības pakāpju noteikšanu, attīstīs patstāvīgā un grupu darba iemaņas. Izmērāmo rezultātu indikatori (sagaidāmie rezultāti):

1.       Iegūtās zināšanas, prasmes un iemaņas bērniem un jauniešiem palīdzējušas iegūt upēs mērījumus un tos salīdzināt ar atkārtojuma metodi, salīdzinot dažādu upju tīrības pakāpes.

2.       Iegūti rezultāti upju morfoloģiskajos rādītājos, ūdens kvalitātes noteikšanā pēc dzīvniekiem, ūdens kvalitātes noteikšana pēc ūdensaugiem. Šie rezultāti ir ierakstīti novērojumu protokolos „Upju tīrības pakāpes noteikšana”. Iegūtos rādītājus varēs attiecināt uz projektā izvirzītajām hipotēzēm un problēmas risinājumiem, ja ir vides apdraudējums.

3. Mērījumu objektu vietas atrašanās koordinātes (GPS) noteikšana. Rezultāti ir ierakstīti novērojumu protokolos „Upju tīrības pakāpes noteikšana” un „Upes ūdens kvalitātes karte”. Šīs kartes palīdzēs noteikto upju baseinu vides apsekošanas plānu izstrādē un dos pamatojumu nepieciešamo apsaimniekošanas pasākumu identificēšanai, kā arī palīdzēs pie atkārtotiem mērījumiem. Tādējādi katram projekta dalībniekam būs dota iespēja iesaistīties tādu lēmumu pieņemšanā, kuri nodrošinās rādītājus par labas ūdens kvalitātes sasniegšanu visā Daugavā.

 4. Grupu darbu rezultātu apkopojums prezentācijā. Tajā būs atspoguļotas iegūtās darba prasmes un zināšanas vides izglītībā un projekta realizēšanā, mācīšanās soļi patstāvīgi organizējot savu darbu un prasmes darbā pāros un komandā. Iegūtie rezultāti tiks ievietoti masu saziņas līdzekļos – avīzē, interneta vietnē , TV.

Projekta pamatvīzija un mērķis ir palīdzēt bērniem un jauniešiem:

 1.Apgūt zināšanas vides izglītībā, veicinot viņos  videi draudzīgas darbošanās un pašapziņas celšanu kopdarbā ar dabu.

2. Būt motivētiem par atbildīga dzīvesveida izvēli un tā saskarsmi ar vidi un dabu.

3. Uzdrīkstēties  veikt vides aprūpi, ja tā ir apdraudēta.

4. “Zaļās domāšanas” veicināšana kā audzinošs faktors  turpmākajā dzīvē.

5. Veicināt tālāko darbošanās, kas nodrošinās projekta ilgtermiņu – “Četri gadalaiki upē tek”, kad vasarā iegūtie rezultāti tiks atkārtoti arī citos gadalaikos – rudens, ziema, pavasaris.

Šajos vecumposmos bērnu un jauniešu radošā aktivitāte būtiski iespaido viņu attieksmes pret lietām, vērtībām, saskarsmes kultūru, kultūrvēsturisko mantojumu un savas tautas piederību. Paredzamās aktivitātes inovatīvajās darbībās sekmēs nometnes dalībnieku pašvērtējuma un pašapziņas izaugsmi, tās ir svarīgas bērniem ar īpašām vajadzībām.