Nometnes norise: Katru
darba dienu no plkst. 9.00 – 18.00.
Rīgas Jaunās sākumskolas skolotāji aicina mazos pētniekus uz izzinošu un aizraujošu ceļojumu, kurā bērni iepazīs piecas maņas, ar kurām cilvēks iegūst informāciju par sevi, apkārtējo vidi un citiem cilvēkiem. Maņas mums palīdz orientēties laikā un telpā, tāpēc ir būtiski uzzināt, kura no maņām mums katram individuāli ir attīstīta spēcīgāk. Nometnes laikā bērni iepazīs savas maņas, kā arī uzzinās, kā katra no tām mums palīdz mācīties un apgūt jaunas zināšanas un prasmes. Bērniem būs iespēja pieredzēt situācijas, kurās kāda no maņām tiek apzināti nomākta, lai iepazītu kādu konkrētu maņu un apzinātos, cik būtiska loma ir katrai no tām un kas notiek tad, kad kādu no maņām nevaram izmantot. Katra nometnes diena ļaus tās dalībniekiem iepazīt piecu galveno maņu savstarpējo mijiedarbību radošu nodarbību un izglītojošu ekskursiju ietvaros.
Ar degunu mēs uztveram smaržas
informāciju. Vai zini, kāpēc mēs atpazīstam savus tuvos cilvēkus vai mīļākos
ēdienus pēc to smaržas? Vai zini, kā rodas smarža? Kāpēc gaisā ir tik daudz
dažādu aromātu un kā mūsu deguns uztver šo informāciju? Nodarbību ietvaros
pētīsim un izaicināsim savu ožu dažādu radošu uzdevumu ietvaros. Dosimies uz
ziedu salonu, lai uzzinātu, kuri ziedi smaržo un kuri nesmaržo, kā arī veidosim
smaržīgās kompozīcijas no dažādiem kaltētiem augiem vai to daļām, lai radītu
sev tīkamu smaržu buķeti. Noskaidrosim, cik labi smaržas sajūt un atpazīst mūsu
deguni!
Ar ausīm mēs uztveram
audiālo informāciju – augstas un zemas, klusas un trokšņainas skaņas. Mēs
dzirdam, ko runā citi cilvēki, kad veidojam sarunu viens ar otru. Kā mūsu ausis
ietekmē skaļas mūzikas klausīšanās? Vai atpazīstam priekšmetus pēc to radītās
skaņas? Vai pazīstam cilvēkus, pēc viņu soļiem? Kā dzīvnieki izmanto dzirdi,
lai izdzīvotu savvaļā? Dienas pirmajā daļā dosimies uz uzņēmumu SIA „Dzirdes
sistēmas”, lai uzzinātu, kā dzirde darbojas, kāpēc to jāsaudzē un kā zinātne
var palīdzēt cilvēkiem, kuriem ir dzirdes traucējumi. Dienas otrā pusē mums būs
iespēja uzzināt un pieredzēt, kā mācās bērni, kuriem ir dzirdes traucējumi, kā
arī apgūsim zīmju valodas pamatus.
18.03. Garša
Ar mēli mēs uztveram garšas
informāciju, tāpēc dosimies izzināt šokolādes vēsturi Laimas šokolādes muzejā,
lai radītu savām garšas kārpiņām neaizmirstamu piedzīvojumu. Uzzināsi, kāpēc
cilvēks jūt sāļu, skābu, saldu un rūgtu garšu, kā arī mācīsies atšķirt pārtikas
produktus pēc to garšas īpatnībām veidojot garšu izpētes kartes. Mācīsimies
pagatavot sev veselīgu launagu un našķus, tādējādi iepazīstot dažādas garšas un
to veidošanās procesus. Nodarbībās mācīsimies lasīt un sagatavot ēdienu
receptes, bet dienas beigās mācīsimies noformēt pašu veidotos našķus un to
iepakojumu, lai ar tiem pacienātu savus ģimenes locekļus un draugus.
19.03. Redze
Ar acīm
mēs uztveram vizuālo informāciju, tāpēc dosimies uz optikas centru, lai
uzzinātu, kā tiek veikta redzes pārbaude, kāpēc jāsaudzē acis un regulāri
jāveic redzes pārbaudes, kā arī, kādus vingrinājumus varam veikt, lai
atpūtinātu savas acis. Nodarbību ietvaros pārbaudīsim, kā spējam pielāgoties
jaunām situācijām un veikt dažādus uzdevumus ar aizsietām acīm, kā arī
pārbaudīsim un trenēsim savu redzes atmiņu.
20.03.Tauste
Ar pirkstiem un ādu mēs uztveram
pieskārienu informāciju – aukstu, karstu, līdzenu un nelīdzenu virsmu. Tausti
iepazīsim darbojoties „Sajūtu darbnīcas” ietvaros visas dienas garumā. Veidosim
dažādas ēdamas un neēdamas lietas, lai trenētu sīko motoriku un iepazītu
dažādas struktūras, kas mums sniedz būtisku informāciju par materiālu, ar ko
darbojamies. Dienu iesāksim ar radošo darbnīcu „Detektīva darbs”, kuras
ietvaros bērniem ar taustes palīdzību būs jāatpazīst un vizuāli jāattēlo
priekšmeti, kas paslēpti kastē, tādējādi pārbaudot, cik labi atpazīstam
priekšmetus ar taustes palīdzību. Dienas gaitā dosimies uz parku, lai
kolekcionētu sajūtu avotus savās kolekcionāru kartēs, bet dienas beigās
darināsim savus sajūtu ietvarus.
Nometņu vadītājs ir atbildīgs par nometnes aprakstā sniegto informāciju.
VISC neatbild par atzinumu saturu, tikai informē, ka konkrētajai nometnei ir saņemts atzinums no iestādes.
VBTAI, PVD un Pašvaldības ir tikai jāinformē par nometņu saskaņošanu - attiecīgi zaļa statusa ikona norāda, ka šīm iestādēm ir aizsūtīta informācija par atbilstošo nometni.